Nefiks
Nedelja, 5 April 2020

ikonca f ikonca y ikonca i ikonca t

 

 

  • Domov
  • Delavnice
  • Delavnica slovenskega pravopisa – ker je pomembno, kakšen vtis pustijo naši pisni izdelki

Delavnica slovenskega pravopisa – ker je pomembno, kakšen vtis pustijo naši pisni izdelki

V torek, 15. 9., smo v okviru Centra zaposlitvenih rešitev Nefiks začeli s sklopom delavnic, s katerimi želimo mlade iskalce prve zaposlitve opremiti z znanji in kompetencami, s katerimi bodo izboljšali svojo zaposlitveno pismenost, da bodo tako bolj suvereno in uspešno vstopali na trg dela.

Med 13. in 16. uro se je skupina mladih zbrala v prijetnem prostoru Dplaca z namenom spoznati nekaj najpogostejših napak slovenskih besedil ter usvojiti oz. osvežiti vsaj nekaj pravil, da jim ne bi bilo treba vejic več postavljati po občutku ali ugibati, kdaj nekaj napisati z veliko začetnico in kdaj ne.

img03

Slovnična pravilnost napisanega odraža spoštovanje do jezika, vsebine, izdelka in bralca

Vsi udeleženci so se strinjali, da je zelo pomembno, da znamo tvoriti ustrezno in slovnično pravilno besedilo, s katerim naredimo na naslovnika pozitiven vtis.

Naš prvi stik s potencialnim delodajalcem običajno predstavlja ravno zapisano besedilo, bodisi v obliki poslane prijave na delovno mesto bodisi v obliki življenjepisa ali motivacijskega pisma. Slovnična pravilnost napisanega odraža spoštovanje do jezika, vsebine, izdelka in bralca. Nihče si ne želi, da bi zaradi pisnega skrpucala izgubil verodostojnost ali naletel na oviro na poti do zastavljenega cilja, torej priložnosti, da se izkaže na delovnem mestu, kajne?

Teoretična podlaga kot izhodišče dinamične delavnice

Delavnica se je začela s kratkim preizkusom, in sicer so udeleženci popravljali slovnično neustrezno besedilo. Ta vaja je služila temu, da so ugotovili, kako dobro poznajo pravopisna pravila pred začetkom delavnice, zato so lahko po delavnici lažje opazovali, česa so se na novo naučili.

img01Ker pri tvorjenju ustreznih besedil izhajamo iz teorije in obstoječih pravil, na delavnici ni šlo brez teoretične podlage, ki nam je služila kot izhodišče, ko smo se spoprijeli s postavljanjem vejic, pravilno rabo pomišljaja in vezaja (ja, razlika obstaja!), ugotavljanjem, zakaj in kdaj pišemo kaj z veliko začetnico in kdaj ne. Nasmejali smo se ob primerih tipa Ivan Brez dežele ali Friderik S praznim žepom ter temu, da smo poskušali vejice postavljati ne več po občutku, ampak tako, da smo šteli osebne glagolske oblike, opazovali veznike, ugotavljali, ali gre za priredja ali odvisnike. Se strinjamo, sliši se zapleteno, toda na delavnici smo ugotovili, da je opazovanje jezika lahko prav zabavno, le malo vaje je potrebno!

Sproščeno vzdušje pripomoglo k temu, da so udeleženci ves čas aktivno sodelovali

Jezikovno področje in neobvladovanje slovničnih pravil nas lahko marsikdaj spravi v zadrego, toda na delavnici smo uspeli vzpostaviti domače vzdušje, kar je zagotovo pripomoglo k temu, da so vsi udeleženci aktivno sodelovali, postavljali vprašanja, želeli so rešiti jezikovne dileme, na katere so naleteli. Tri šolske ure so kar prehitro minile, zato smo naše druženje nekoliko podaljšali, razšli pa smo se z željo, da se kmalu spet srečamo in nadaljujemo z reševanjem jezikovnih dilem.

Vabimo vas, da se nam pridružite na delavnicah ter se vključite v katerega izmed programov , ki jih bodo tudi v letošnjem šolskem letu izvajali!