fbpx
Slovenija končno k družbi brez tobaka

| Aktualno

Danes smo bili priča napovedi zelo naprednega predloga sprememb zakonodaje na področju omejevanja uporabe tobaka, predvsem z namenom varovanja mladoletnih prebivalcev Slovenije. V Mladinski zvezi Brez izgovora Slovenija in povezanih združenjih ocenjujemo, da omenjeni predlogi predstavljajo temeljni kamen k zagotovitvi vizije »Slovenije brez tobaka 2050«, ko bi se pojavnost kajenja med prebivalci naše države spustila pod raven petih odstotkov.


noexuseJan Peloza, strokovni sodelavec v Mladinski zvezi Brez izgovora Slovenija, pravi: »Tobak je glavni preprečljivi razlog smrti v Sloveniji in ubije dva od treh njenih uporabnikov. Je tudi edina dobrina, ki vsebuje tako veliko število rakotvornih snovi, približno sedemdeset, in se še vedno prodaja na vsakem koraku kot sredstvo namenjeno človeškemu uživanju. Kljub temu, da ima država dokazano skoraj štirikrat več stroškov s posledicami kajenja, kot prihodkov od davkov in trošarin, smo na odgovor države na absurd, ki našo državo že dolgo pelje v pogubo, čakali skoraj desetletje.«

Nina Rogelj, predsednica Mladinskega združenja za alkoholno in tobačno politiko, dodaja: »V številnih državah v Evropski uniji in drugod po svetu, ki so že uvedle strožje ukrepe proti tobaku, se je že kmalu po njihovi uvedbi zmanjšal delež kadilcev in zamaknil začetek kajenja med otroci in mladostniki. Uspeh strožje zakonodaje, ki ni uperjen proti kadilcem, ampak proti tobačni industriji, je viden predvsem v zmanjšanju črne trgovine s tobakom – o tem poročajo iz Irske, Velike Britanije, Poljske, Južnoafriške republike, Avstralije in še nekaterih drugih držav; dodatno pa je opazen napredek pri zmanjšanju pojavnosti različnih bolezni med prebivalstvom in porastu učinkovitih programov za preprečevanje kajenja med mladimi.«


»Predlagana različica zakona nas bo postavila ob bok najnaprednejšim državam na svetu, ki so uvedle unificirano embalažo (t.i. plain packaging), licenčnine za prodajo tobaka, državam, ki načrtno in redno dvigujejo cene tobačnih izdelkov ter tistim, ki namensko zbirajo trošarino za učinkovite programe za preprečevanje kajenja med otroci in mladostniki. Z drugimi besedami, predlog ZOUTI prebivalcem Slovenije ne jemlje skoraj ničesar, vrača pa jim zelo veliko!« doda Peloza in zaključi: »Če je kdo, ki bo pri teh ukrepih oškodovan, je to večmiljardna tobačna industrija, ki na račun davkoplačevalcev uživa elitno in brezsramno življenje, tlakovano s krstami prezgodnje umrlih zavedenih kadilcev in neozaveščenih nekadilcev«.


Mladinska zveza Brez izgovora Slovenija bo skupaj z ostalimi povezanimi organizacijami aktivno sodelovala v času javne razprave za ZOUTI in tudi Ministrstvu RS za zdravje prispevala predloge za njegovo izboljšavo. Ves čas sprejemanja novega zakona bo organizacija redno ozveščala o zavajanju javnosti s strani tobačne industrije in povezanih deležnikov ter aktivno izvajala zagovorništvo učinkovite tobačne politike tudi na drugih ravneh odločanja.

tobak

---

Kontakt:

Jan Peloza
040 732212

Nina Rogelj
040 431234

Viri:
(nekateri viri vsebujejo povezave do originalnih objav)
⦁  Ahti Pylkkänen. Response to the request for public information by Michal Stoklosa. Helsinki, Finland: Crime Intelligence; 2013 Oct.
⦁  Banks E, Joshy G, Weber M, Liu B. Tobacco smoking and all-cause mortality in a large Australian cohort study: findings from a mature epidemic with current low smoking prevalence. Sydney, Australia. BMC Open. 2015 Feb.
⦁ BATA. Serious unintended consequences start 1 December. British American Tobacco Australia; 2012.
⦁  Euromonitor International. Passport: Global Market Information Database. Euromonitor International; 2014. Proprietary Subscription-Based Data.
⦁ Japan Tobacco International. United against the illicit trade. ⦁ HM Revenue & Customs. Measuring Tax Gaps 2013. 2013.
⦁ Irish Tax and Customs. Cigarette Consumption Surveys 2011. Irish Tax and Customs; 2011.
⦁ Japan Tobacco International. United against the illicit trade. ⦁ Japan Tobacco International. United against the illicit trade.
⦁ Joossens L, Raw M. Progress in combating cigarette smuggling: controlling the supply chain. Tob Control. 2008 Dec 1;17(6):399–404.
⦁ Philip Morris International. Annual Meeting of Stockholders. New York, NY; 2010 May.
Scollo M, Bayly M, Wakefield M. Availability of illicit tobacco in small retail outlets before and after the implementation of Australian plain packaging legislation. Tob Control. 2014 Apr 10; tobaccocontrol – 2013–051353.Scollo M, Bayly M, Wakefield M. Availability of illicit tobacco in small retail outlets before and after the implementation of Australian plain packaging legislation. Tob Control. 2014 Apr 10; tobaccocontrol – 2013–051353.
⦁ Scollo M, Zacher M, Durkin S, Wakefield M. Early evidence about the predicted unintended consequences of standardised packaging of tobacco products in Australia: a cross-sectional study of the place of purchase, regular brands and use of illicit tobacco. BMJ Open. 2014 Aug 1;4(8):e005873.
⦁ Stoklosa M, Ross H. Contrasting academic and tobacco industry estimates of illicit cigarette trade: evidence from Warsaw, Poland. Tob Control. 2013 Aug 13; tobaccocontrol – 2013–051099.
⦁ Tobaccowatch. United Kingdom – JTI believes tobacco tax increase lead to more tobacco smuggling. Snus News & Other Tobacco Products. 2010.


KDO SMO IN KAJ POČNEMO?

N E F I K S

Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.

   Zavod Nefiks
            Ob dolenjski železnici 12
            1000 Ljubljana

  nefiks@nefiks.si

    +386 40 698 915

URADNE URE

Pisarna: PON-PET → 10:00-13:00
Telefon: PON-PET → 9:00-16:00