fbpx Nefiks
Torek, 11 Avgust 2020

ikonca f ikonca y ikonca i ikonca t

 

 

LinkedIn = edini profil, ki ga potrebuješ [Postani viden – postani zaposljiv]

V letu 2019 je bil LinkedIn najbolj relevanten v svoji zgodovini, saj je postal platforma za rekruterje – tiste, ki iščejo najboljše možne kandidate za določena delovna mesta. Gre za okolje, namenjeno poslovnem mreženju, ki predstavlja odlično priložnost za vsakogar. Je zakladnica vsebin, informacij, dogodkov, skupin, oglasov za prosta delovna mesta in tvornica idej ter novih poznanstev.

2020 kolegice LinkedIN clanek

Fotografija je bila posneta na online dogodku LinkedIn = edini pravi profil, ki ga potrebuješ

Da se potencialnim delodajalcem, sodelavcem, investitorjem prikažemo v kar se da dobri luči, je smiselno upoštevati spodnje nasvete za izgradnjo dobrega LinkedIn profila.

Obiskovalec tujega profila najprej opazi fotografijo osebe, zato naj bo ta profesionalna. Pri imenu in priimku navedi tvoje pravo ime, brez vzdevkov in nepotrebnih okraskov. Tudi če ne iščeš službe v tujini je smiselno, da so rubrike profila izpolnjene v angleškem jeziku (tvoj profil npr. lahko opazi direktor slovenskega podjetja, ki je sicer tujec in ne govori slovensko).
Ne pozabi: LinkedIn profil učinkuje kot CV – zato se je smiselno potruditi in ga izpolniti v celoti. Profil lahko izda, ali smo si za njegovo izpolnjevanje vzeli čas, s čemer pokažemo naš interes po povezovanju.

Rubrike in napotki za njihovo izpolnjevanje:
Headline:
V to polje zapišemo pridobljen naziv, delovno mesto, ki ga opravljamo, smer študija ali dodatne funkcije (vodja projekta, mentor, ... ). Gre za zelo pomembno rubriko, saj je tesno povezana z iskalnikom – če bo npr. nekdo iskal vodjo projekta, je bolj verjetno, da se bomo prikazali kot rezultat njegovega iskanja, če imamo tukaj zabeleženo, da smo vodje projekta.

About:
V tej rubriki odgovorimo na vprašanje »Kaj je moj doprinos k podjetju, organizaciji?«,  »Kaj je moja prednost?«.

Featured:
Deluje kot naš portfolio, saj lahko vanj vnašamo dokumente, spletne strani, slike ali videe, ki smo jih ustvarili (tukaj naj prevladujejo naši izdelki in ne zgolj besedilo).

Dashboard:
Nam nudi vpogled v statistiko ogledov našega profila in v koliko iskanjih smo se pojavili.

Activity:
Prikaže našo aktivnost na omrežju, kaj smo komentirali, delili ...

Experience:
Nujno moramo vpisati naziv delovnega mesta (ki smo ali ga opravljamo), ki naj bo specifičen (vodenje projekta, delavnice, ...). Navesti moramo ime podjetja, ki ga povežemo z njegovo LinkedIn stranjo, če ta obstaja.
Pri opisu nalog navedemo tiste, v katerih smo uživali, v katerih smo najboljši in kjer imamo dosežke. S tem pokažemo, kaj lahko ponudimo podjetju, osebi.
Zapišemo lahko, za kakšen tip dela gre (npr. študentsko delo), vnesemo pa lahko tudi študijsko prakso, če smo preko nje dosegli relevantne kompetence.
Profil ustvari tudi če nimaš delovnih izkušenj: v opisu napišemo npr. da smo študenti, da smo iskalci zaposlitve, da si želimo nekega delovnega mesta ... Na ta način rekruter, iskalec kadra ve, da smo odprti za iskanje novega dela.

Education:
Vnesemo ime institucije, naziv, ki smo ga pridobili in trajanje šolanja (če smo še vedno v procesu študija, zapišemo končno leto, ko predpostavljamo, da bomo študij zaključili). Omenimo tudi posebne dosežke (npr. Prešernova nagrada).

Licences & Certifications:
Navedemo te licence in certifikate, ki so najbolj pomembni in jih uporabljamo pri našem delu.

Skills & Endorsements:
Tu vnesemo osebnostne in policne veščine s katerimi se lahko pohvalimo. Gre za kompetence, ki jih dodajamo sami ali nam jih dodajajo drugi. Ker je Linkedin solidarnostno, vzajemno naravnan, nam lahko drugi potrdijo naše kompetence, kar gledalcu našega profila sporoča, da smo v tej kompetenci res vešči.
Smiselno je izpostaviti zgolj tiste kompetence, v katerih smo res suvereni.

Glede na vnešene kompetence LinkedIn predlaga prosta delovna mesta, ki jih objavijo podjetja. Glede na profil (izkušnje in naziv) nam omrežje prikaže službe, ki so za nas primerne.

Recommendations:
Priporočila nam lahko zapišejo drugi ali pa jih mi zapišemo drugim.

Accomplishment:
V tej rubriki navedemo dosežke, na katere smo res ponosni in se nam zdijo relevantni omembe na našem profilu.

Osebe v naši mreži nas lažje opazijo, če na omrežje redno objavljamo vsebine. Omenili smo že LinkedIn-ovo solidarnost in vzajemnost, ki je tu zopet v ospredju. Bolj kot smo aktivni, več kot objavljamo, bolj nas omrežje »nagradi« v smislu vidnosti pri drugih uporabnikih.


Objave naj bodo aktualne in sledijo spodnjim vodilom:

1.    Specifičnost
Smiselno je objavljati vsebine s specifično temo (in ne splošno). Statistika za LinkedIn-om kaže, da objave z bolj specifično vsebino dosežejo večje občinstvo kot tiste, povezane s širšo tematiko. Namesto tega, da pišemo o marketingu, je torej bolje, da pišemo o digitalnem marketingu. Vsebina naj bo konkretna in argumentirana.
Večji doseg imajo objave, ki jih kreiramo sami, kot tiste, ki jih delimo. Pred ustvarjanjem objave moramo razmisliti o tem, kaj s to objavo prinesemo sebi.

2.    Sproži pogovor
Vsa socialna omrežja težijo k komentiranju objav. Objava, ki ima več komentarjev dobi več ogledov in se dlje obdrži med novicami. Pogovor na naših objavah sprožimo tako, da na koncu objave postavimo preprosto vprašanje, kjer naše občinstvo pozivamo k odgovoru – na primer: »Se strinjate?«, »Kako se vi spopadate z opisano težavo?«. Na komentarje, ki jih objava prejme, se moramo tudi odzvati.

3.    Hashtag
Uporaba hashtag-ov je nujna, saj bodo prispevali pomemben delež k vidnosti objav. Kljub temu z njimi ne smemo pretiravati – smiselno je, da jih pri eni objavi uporabimo 3 do 6. Če je vsebina objave povezana z drugo osebo, podjetjem ali organizacijo, je smiselno, da tudi te označimo v objavi.
Ponovno je pomembno, da so hashtag-i specifični in ne splošni.

4.    Pomembna je vsebina!
Facebook in Instagram prioritizirata objavo videov, pri LinkedIn-u pa to ne drži. Njegov algoritem namreč vrednoti vse vsebine enako, zato je najpomembneje to, da je vsebina zares dobra in angažira v pogovor (komentiranje) druge ljudi.

5.    Čas objavljanja
Najboljši dnevi za objavljanje vsebin so torek, sreda, četrtek.


Profili uporabnikov in njihove objave skupaj sestavljajo LinkedIn mrežo, ki je sodelovalna in povezovalna. Virtualno mreženje je zelo pomemben del, pomembno je kako vzpostavimo stik, kako se mrežimo.
Ko v lastno mrežo dodajamo nove osebe je smiselno pošiljanje pozdravnega sporočila. Predstavljajmo si kot da to osebo spoznavamo osebo – komunikacija naj bo prijetna, podati moramo neko vsebino zakaj smo osebo dodali v našo mrežo in izkazati naš trud. Pristop do drugih naj bo osebno naravnan in ne zgolj generiče, saj na ta način bolj uspešno gradimo odnos.

Ob imenih oseb se prikazujejo številke, ki označujejo kakšno mesto znotraj naše mreže, ta oseba zaseda.
-    1st – pomeni, da smo s to osebo neposredno povezani in je del naše mreže,
-    2nd – pomeni, da je ta oseba povezana z nekom, ki je v naši mreži, ni pa dodana neposredno znotraj naše mreže,
-    3rd – nimamo nobene skupne osebe s to osebo znotraj naše mreže.


Pri izgradnji našega profila moramo biti iskreni glede naših lastnosti, kompetenc, veščin in znanja. Pomembna je naša aktivnost, saj omrežje deluje vzajemno (za naš vložen prispevek nas nagradi z vidnostjo našega profila). Zato ne pozabi na objavljanje in deljenje vsebin, ter všečkanje in komentiranje objav v tvoji mreži.

... kot testno okolje pri tem pa lahko uporabiš objave na LinkedIn profilu Zavoda Nefiks. 😉

Članek je po dogodku LinkedIn = Edini pravi profil, ki ga potrebuješ, ki je potekal v okviru projekta Kolegice pripravila Silvija Gregorčič, vodja projekta. 

kolegice 2020 financerji