fbpx Nefiks
Torek, 11 Avgust 2020

ikonca f ikonca y ikonca i ikonca t

 

 

Pisanje kreativnih besedil ni le stvar talenta

Branje blogov, prodajnih besedil v spletnih trgovinah, objav na IG, intervjujev danes oblikuje nakupovalne vzorce najrazličnejših kupcev. Kako se lahko vsak nauči pisati besedila, ki dosežejo cilj prodaje, vidnosti ali le povečanje obiska spletne strani, smo se naučili na delavnici Kreativno pisanje, ki jo za Nefiks karierne rešitve pripravila Veronika Jelen. To je bila tudi prva sestavina našega poletnega sklopa delavnic z imenom Karierni koktajl.

Želja izboljšati lastne sposobnosti pisanja besedil ni nič novega, se je pa v zadnjih letih ponovno pojavilo veliko povpraševanje po tovrstnih vsebinah. To pa, zanimivo, sovpada z vlogo spletnega nakupovanja, ki pridobiva vse večje število privržencev.

nkr pisanje kretivnih besedil talent3

Zakaj? Razloge lahko iščemo na raznih koncih a mogoče najbolj vpliven dejavnik lahko najdemo v nezaupljivosti kupcev. Le ti so vedno bolj skeptični do navedb proizvajalcev, katerim so izpostavljeni ob vsakem koraku nakupovalne poti. Če pomislimo na naš zadnji srednje velik nakup, bomo najverjetneje hitro ugotovili, da smo informacij o izdelku ali storitvi iskali na spletu med tako imenovanim "user-generated-content". A le ta je, resinici na ljudo, le redko nastal izpod prstov zadovoljnih, največkrat pa nezadovoljnih, strank. Kdo se torej skriva za to vsebino?

Bolj kot se posvetimo specifikam, večja je verjetnost, da bo prava oseba pravilno odreagirala po branju.

Tekstopisje (ang. Copywriting) je danes večmilijardni posel, ki smo mu dnevno izpostavljeni vsi, ki nakupujemo najrazličnejše dobrine. Na delavnici Kreativno pisanje, ki jo je za nas pripravila Veronika Jelen smo obdelali prvine, ki dajo vsakemu možnost postati boljši pisec besedil, ki dosežejo namen, za katerega so bila pripravljena. Naj bo to aktivno informiranje, iskanje pozornosti, pasivna prodaja preko pripovedovanja lastne izkušnje ali želja dosegati "viralnost" znotraj svoje niše kupcev.

Tekstopisje (ang. Copywriting) je danes večmilijardni posel, ki smo mu dnevno izpostavljeni vsi

Spoznali smo osrednjo osebo, katera bo besedilo prebrala in katera bo nato nadaljevala svoje življenje, upajmo, v smeri, ki smo si jo mi zaželeli. Imenujemo jo persona, tj. uporabnik našega besedila, namišljena a vseeno zelo resnična oseba. Vsak stavek, ki ga napišemo je namenjen njej in je zato kar se da, prilagojen.

Najenostavneje lahko ločimo persone po spolu in starosti, socialnem statusu ali narodnosti. A bolj kot se posvetimo specifikam, večja je verjetnost, da bo prava oseba pravilno odreagirala po branju. Tako se lahko fokusiramo na kraj bivanja ciljne osebe, ali je uporabnica določenega produkta, je v svojem življenju doživela posebno travmo, so ji všeč ameriški akcijski filmi ali raje ruska književnost, biva v stanovanju manjše kvadrature, pije kavo le enkrat na dan itd.

nkr pisanje kretivnih besedil talent2

Na delavnici smo spoznali nekaj specifičnih razlik med tipi pisanja:

Tekstopisje - copywriting

  • vplivati na mnenje,
  • prepričati,
  • apelirati na vrednote
  • slogani

Vsebinski marketing - content marketing

  • nasveti
  • informacije
  • blogi
  • izobraževanje
  • spoštovanje in zaupanje v osebo

Zgodbarjenje - storytelling

  • pripovedovanje zgodb
  • globoka čustva in motivacija
  • cilj resnično ganiti bralca
  • vzbuditi enak občutek, kot ga imaš ti, ko pišeš

nkr pisanje kretivnih besedil talent1

Poleg golega pomena, ki ga zapišemo s črkami smo spoznalu tudi prvine grafične priprave besedil. Razne črkovne vrste, poravnave, velikosti, teže besedila, zračnosti teksta, barve in seveda kompleksnost in dolžina besedil.

Zraven besed smo dodali tudi slikovni material in praktično preizkusili kako prava slika obogati še tako izpiljen tekst. Besedilo naj bo v več delih, razdeljeno v več elementov, da se lažje prebere in zapomni.

Dotaknili smo se tudi iskanja navdiha in nekonvencionalnih pristopov pisanju. Lateralno mišljenje, kreativne tehnike reševanja problemov, divergentno mišljenje ipd. Stremeti k zabavnim prvinam, osebni pristop - zakulisje, biti domač, a ne preveč, so bila le ena od mnogih namigov, ki smo jih lahko slišali s strani predavateljice.

nkr pisanje kretivnih besedil talent4

Sklepne misli in popotnica delavnice so bile strnjene v naslednjih nekaj točkah:

  • Beri!
  • Vzami si čas za pisanje!
  • Poskušaj - piši!
  • Spoznaj ciljno skupino!
  • Učenje, iskanje, raziskovanje!

Vsem udeležencem želimo veliko branja in polno užitkov s pisanjem in igranjem z besedami.

Naslednja sestavina Kariernega koktajla bo že ta torek, 21. 7. ob 19:00 prek aplikacije ZOOM. Tema, ki jo bomo tokrat poslušali in praktično preizkusili bo analiza podatkov. Prijave zbiramo na povezavi: https://bit.ly/32dyyGQ

kariernikoktail 2 2007

Vir slik:

2020 NKR logo all5 nalozbo rgb